Evde Egzersiz

Evde Egzersiz

Evde Egzersiz

Fiziksel tüm aktivitelere kısaca egzersiz diyebiliriz. Asıl önemli olan yaptığımız egzersizin "spor" olup olmadığıdır. Yaptığımız egzersizlerden fayda sağlayabilmemiz için bazı kriterlere uymamız gerekmektedir. Bu kriterler aynı zamanda, herhangi bir egzersizin spor olarak adlandırılabilmesi için gereken şartları oluşturmaktadır. Kısaca bu kriterleri şöyle sıralayabiliriz; amaç, süre, sıklık. Çalışmalarımızda başarıya ulaşmamızı sağlaması açısından, hedef çok önemlidir. Zayıflama, fit ve sağlıklı kalma ya da branşında başarılı bir sporcu olma amaçlarımız olabilir. Egzersiz günün belirli saatlerinde ve belirlenmiş sürelerde yapılmalıdır. Haftanın hangi günlerinde spor yapacağımızı da belirlemeliyiz. Bu ölçülere uyulmadan yapılan bedensel faaliyetler ancak boş zaman değerlendirme ya da eğlence olabilir.

Spor Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Belirlenmiş zamanlarda, belirli süre ve sıklıkta, hedefe yönelik egzersiz, yani spor yapıyorsunuz. Aşağıda sıralayacağımız maddeleri mutlaka dikkate almalısınız.

  • Düzenli spor yapan biri değilseniz kesinlikle hekim kontrolünden geçmelisiniz.
  • Eğer 40 yaşın üzerindeyseniz spor geçmişiniz olsa bile doktorunuza danışınız.
  • Herhangi bir sağlık probleminiz varsa mutlaka doktor kontrolünde spor yapınız.
  • Çalışma öncesi yemek en az 3 saat önce yenmiş olmalı, antrenman sonrası yemek ve diğer gıdalar 1 saatlik toparlanma sonrası alınmalıdır.
  • Çok sıcak ve çok soğukta spor yapılmamalıdır.
  • Antrenman sırasında ve sonrasında soğuk su içilmemeli, ılık su ve içecekler tercih edilmelidir.
  • Antrenmandan önce ısınma ve esneklik hareketleri mutlaka yapılmalıdır.
  • Isınma, vücudun spora hazır hale gelmesi ve oluşabilecek sakatlıkların önüne geçebilmesi bakımından çok önemlidir.
  • Spor yaparken önce düşük tempo ve yoğunlukta başlayınız, egzersizin zorluğunu yavaş yavaş arttırınız.
  • Vücudunuzu zorlayacak gereksiz yüklenmelerden kaçınınız.
  • Antrenman sırasında düzensiz kalp atışı, düzensiz soluk alıp verme, mide bulantısı, baş dönmesi ve benzeri ani durumlarla karşılaştığınızda hemen egzersizi bırakınız.
  • Antrenmandan sonra soğuma egzersizi mutlaka yapınız.